...

Pappa...


när jag var liten hämtade du mig alltid varannan helg, du hämtade mig och vi åt alltid på donken när vi var påväg till stockholm alltså hem till dig, som då var mitt andra hem. men när jag var ungefär 9 hade mamma tjejmiddag, jag hade packat och allt va klart nu väntade jag bara på dig.. jag väntade och väntade men såg aldrig min pappas vita bmw komma och hämta mig? vart hade pappa tagit vägen tänkte jag, men du kanske bara va lite sen så jag åt med mamma och hennes kompisar.. men det blevsent och jag va liten och skulle sova jag blev trött och gick o la mig och undrade fortfarande vart min pappa var?.. men så hade ud och mamma pratat du hade sagt '' jag har hämtat henne i 9 år nu varannan helg, du kan skjussa upp henne till mig om hon ska komma''  jag var liten och förstod inte men idag gör jag det. pappa, mamma betalade kläder, mat , ridningen, allt pappa hon har alltid batalat allt själv! men du är ego som vanligt och bryr dig inte! jag är väl ändå din dotter? jag tappade kontakten med min egna pappa i kanske 2 år.. sen började gråta och mamma undrade vare va ja berättade att jag saknade min pappa så mammas pojkvän ringde upp dig sen tog jag telefonen men de ända jag fick ur mig var '' pappa'' gråtandes. jag gav telefonen till Lasse igen och du blev jätteledsen eftersom jag var det. du hade lämnat din dotter! jag var liten och klart jag gav dig chans på chans, men det gick några år och sen hörde du inte av dig det var alltid jag som fick ringa. när jag blev 13 hände det massa saker och allt blev kaos inte förens då ladu dig i, du började skrikapå mig det förstadu gjorde. Pappa alla barn gör det jag har gjort! men sen sviker du mig igen och jag har blivit stor nu och insett vad du har gjort mig! jag har bett dig dra åt helvete nu och det står jag för! klart jag vill ha det som förut när du , jag ,Johanna och Sara ( pappas tjej) alltid åkte till grönan på sommrarna. jag jobbade med dig på skansen när det var allsång när du hade trummor på scenen men pappa det funkar inte längre. nu vet jagvem du är mot mig. du lovade att ringa mig under sommarlovet -09 men det har du inte gjort. du har skickat ett sms ett ända sms och jag svarar inte. jag tänker inte pappa jag vill inte! jag tänker på dig ofta och allt kul vi gjort. jag lever ett bra liv, men ibland är jag rädd att gå hem. kan inte berättavarför här.. men pappa snälla tadig i kragen och se vad du håller på med! jag är din dotter det kommer jagvara tills döden når oss. Du kanske skatahand om det endabarnet du har. du bryr dig bara om Sara! jag hatar dig. här slutar sagan om oss två:'/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0